Muzeum naftového dobývání a ekologie v Hodoníne.
Náboženstvo – chápať ako súčasť každodenného života, nie ako jeden z predmetov, ktorý sa vyučuje 1-2x do týždňa. Začínať deň spoločným čítaním Biblie. Učiť sa naspamäť z Biblie – napr. Žalmy. (Naučené texty môžu poslúžiť aj pri požiadavke, či vie dieťa nejakú básničku alebo “niečo” naspamäť.)
Deti v DV radšej zapísať na etickú ako náboženstvo – negatívne skúsenosti s preskúšavaním a uznávaním predmetu.
Knihy a učebnice:
E. Líšková: Etická výchova v primárnom vzdelávaní.
Materiály:
Stromáčik. Environmentálny časopis pre menšie deti.
Strom. Environmentálny časopis pre staršie deti.
Bambuľkine dobrodružstvá.
Animované biblické príbehy od štúdia Nádej.
Animované príbehy velikánov dejín od štúdia Nádej.